Öncelikle sözlü tarih çalışması ile geçmişte kullanılan aydınlatma araçlarına yönelik veriler toplanıldı. Toplanan bilgiler doğrultusunda öğrencilerin her biri istediği aydınlatma aracının sunumunu yapmaları için araştırma ödevi olarak verildi. Yapılan araştırmalar ile sınıfa getirilen örnek aydınlatma araçları arkadaşlarına sunuş yoluyla anlatımı sağlanıldı.Daha sonra öğretmen rehberliğinde sınıfa getirilen materyaller ile ‘Kendi Yağ Kandilimi Yapıyorum’ deneyi yapıldı. Deney sürecinde gözlem formları ile yapılan çalışmalar kayıt altına alındı. Son olarak değerlendirme sürecinde sınıfa getirilen uzun bir kurdele ile kronolojik sıralama yöntemi yapılmaya çalışıldı.Çocukların tanıttıkları aydınlatma araçlarının hangi tarihte olduğu kısma geçmelerini istenilerek öğrenme sürecinin değerlendirmesi tamamlandı. |