Tarihsel ve toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan her türlü değerlerle bunları kullanmada, sonraki kuşaklara iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların tümüdür.İnsanlar değişen dünya karşısında kendinden uzaklaşıp farklı olana yönelmekte olsada bir ağaç misali dallar ne kadar uzayıp farklı yöne gitsede gücünü damarlarını bağladığı topraktan alır.Kültürel değerlerimiz değişen dünya karşısında her geçen gün kaybolmaya maruz kalmaktadır.Bu zengin kaynağımızın kaybolması nitekim kimliğinde yok oluşunu beraberinde zamanla getirecektir.Bu sebeple tarihini ,milletini ve kültürünü benimseyen necip Türk milleti çağın hızının dezavantajlarından sıyrılması için kültürünü ve tarihini benimseyici temelleri sürekli hatırlamalı ve yaşatmalıdır.
Bu çalışmada ilk olarak öğrencilere dağıtılan görüşöe formları ile aile büyüklerinden geçmişte dinledikleri masal, efsane,geçmişte yapılan sanatsal çalışmalar ve oynanan oyunların neler olduğuna dair argümanlar toplandı.Toplanan argümanlar doğrultusunda Türkçe, görsel sanatlar ve beden eğitimi ve oyun derslerini kapsayıcı şekilde bulunan çalışmalar belirlenir.Belirlenen çalışmalar ile veliler ile iletişime geçilip destek ve onaylarıyla sınıflara davet edilir. Öğretmen rehberliğinde velinin seçtiği çalışmayı çocuklara sunması sağlanır. Çocuk ailesinden birini eğitim ortamında görerek okula karşı olumlu tutum geliştirip derslere karşı motivasyonu artmakla birlikte velilerinde okul ortamında sorumluluk almaya yönelik teşvikini artıracaktır. Yapılan çalışmalar sonrası etkinlik değerlendirmeleri ile çocuğun öğrenme üzerinde etkisinin ölçülmesi sağlanmış olacaktır. Çocukların öğrenme sürecinde milli ve manevi değerlerini pekiştirme amaçlı haftalık pano çalışmaları olacaktır.Bu durum çocuğun öğrenme ortamını benimsemesiyle aidiyet duygusunu destekleyecek ve sınıf içerisinde sorumluluk almaya istekli olmasını sağlayacaktır.